Logistiek

Management Trainee

Als management trainee wordt jij klaargestoomd om zelfverzekerd aan de slag te gaan binnen de logistiek! Met op maat gemaakte trainingen leer je jezelf beter kennen, effectief communiceren en boost jij skills die nodig zijn om straks onmisbaar te zijn op de werkvloer. Uitwerken van voorstellen en initiatieven en deze vervolgens implementeren is onderdeel van jouw werkzaamheden. Als management trainee kun je doorgroeien naar functies als operations manager, site manager of projectmanager.

Dit zoek jij in een baan

  • Geld! Een bruto maandsalaris van €3000,- per maand;
  • een twee- tot driejarig management traineeship, waarin we jou klaarstomen tot professional binnen de logistiek en supply chain;
  • 24 verlofdagen, 4 adv-dagen en 8% vakantiegeld;
  • laptop én telefoon van de zaak;
  • de kans om jezelf te ontwikkelen tot leidinggevende van de toekomst. Naast je direct leidinggevende, word je op een coachende wijze ondersteund door de Senior Manager óf Director van jouw regio.

Hier herken je jezelf in

  • Je bezit over een minimaal hbo-diploma; bij voorkeur in de richting van logistiek, supply chain, bedrijfskunde, economie of vergelijkbaar;
  • Je bent geïnteresseerd in de logistieke sector en wilt daarin verder ontwikkelen;
  • Je spreekt en schrijft vloeiend in de Engelse taal;
  • Je bent een zelfstarter met en ondernemersgeest, je bent eager én abmitieus.

Dit vind je leuk om te doen

  • meewerken binnen diverse afdelingen van DSV, denk hierbij aan engineering, warehousing, freight, sales en customer service. Zijn er andere afdelingen die je interessant vindt? Dan passen we jouw traineeship daarop aan;
  • deelnemen aan het gamechangers programma. Door het volgen van cursussen, masterclasses en trainingen beschik je over waardevolle tools, inzichten én ondersteuning die jou nu en in de toekomst een streepje voor geven;
  • uitwerken van voorstellen en initiatieven en deze vervolgens te implementeren; 
  • netwerken. Zowel binnen jouw regio of binnen jouw vestiging, maar op (inter)nationaal niveau.

Key Account Coördinator

In een gloednieuw pand ga jij plaatsnemen op je nieuwe werkplek. De eerste nieuwe klanten zijn bekend. Jij zorgt samen met jouw team voor een soepele klantimplementatie en bouwt deze klantrelaties verder uit. Jij gaat voor het uiterste! Dagelijks heb je proactief contact met internationale klanten en bent voor hen de interne vertegenwoordiger naar collega’s van onder andere planning én crossdock. Jouw doel? Zorgdragen voor passende oplossing voor jouw collega’s en de klant. Geen dag is hetzelfde in de rol van Key account coördinator.

Dit zoek jij in een baan

  • Geld! Een salaris tussen de €2250 en €3000;
  • 28 vakantiedagen en 8% vakantiegeld, op basis van een fulltime dienstverband; 
  • 5% gratificatie; 
  • een gunstige pensioenregeling, waarvan een deel premievrij en een eigen bijdrage van 5%; 
  • toegang tot kennis en training via een interne Academy. Zo kan jij groeien en invloed uitoefenen op jouw carrière pad.

Hier kerken je jezelf in

  • een servicegerichte instelling, je denkt in oplossingen, werkt goed in een team én bent pas tevreden als het werk klaar is
  • sociale vaardigheden, een gezonde dosis humor en je bent niet bang om de telefoon te pakken; 
  • goede beheersing van zowel de Nederlandse als de Engelse taal;
  • passie voor transport en logistiek. Deze weet je ook over te brengen op anderen;
  • minimaal 2 jaar werkervaring, in een soortgelijke rol als bijvoorbeeld customer servicemedewerker, transport planner of andere klantgerichte functie.

Dit vind je leuk om te doen

  • opstellen van rapportages in Excel, het behandelen van klachten/claims én het verwerken van de bijkomende logistieke administratie in ons systeem;
  • constateren, analyseren én oplossen van afwijkingen in het proces;
  • verder uitbouwen van de klantrelatie en het herkennen van zakelijke kansen; 
  • nauw onderhouden van contact met interne afdelingen, waaronder jouw collega’s van de planning, sales én crossdock. 
Warehouse Manager vacature

Warehouse Team Lead

Jij bent een echte teamplayer, zoekt een baan waar ruimte is voor innovatie, eigen inbreng en jouw persoonlijke ontwikkeling! Jij weet mee te groeien met het bedrijf en dit is goede banen te leiden. Voel jij je aangesproken? Mooi, dan ben je hier aan het juiste adres. Als Warehouse Team Lead rapporteer je rechtstreeks aan de Warehouse Manager en geef je leiding aan zo’n 20 tot 30 Warehouse Operators. Je weet als geen ander heet beste in je collega’s naar boven te halen en zo zorg je samen dat de logistieke processen continue worden verbeterd en zijn jullie de klant zo goed mogelijk van dienst.

Dit zoek jij in een baan

  • Geld! €2400,- tot €3200,-
  • Uitdagende baan in een internationale omgeving;
  • Niet geheel onbelangrijk; persoonlijke aandacht, open communicatie en collegialiteit staan centraal bij deze organisatie!
  • Goede carrièremogelijkheden;
  • Mee kunnen groeien met het bedrijf.

Hier herken je jezelf in

  • Je beschikt over een oplossingsgerichte houding, je weet het overzicht te houden en denkt altijd een paar stappen vooruit;
  • Je hebt zo’n 2 jaar ervaring in een leidinggevende rol binnen een logistieke omgeving of productieorganisatie;
  • Je beheerst de Nederlandse en de Engelse taal in woord én geschift;
  • Je bent bereid om in 2 ploegen te werken;
  • Geen passend diploma? Daar geven we niet zoveel om. Passie en overgave voor de logistiek is veel belangrijker!!

Dit vind je leuk om te doen

  • Het leveren van input voor projecten ter verbetering van onze logistieke processen én procedures;
  • Coachen, trainen en aansturen van jouw teamleden;
  • Het naleven én toezien op de wettelijke, bedrijfs- en veiligheidsvoorschriften;
  • Je stuurt vanzelfsprekend de operationele werkzaamheden aan en zorgt dat alles in goede banen wordt geleid.

Contract Manager

Wat doe je als Contract manager?

Jij weet als geen ander welke afspraken en KPI’s zijn vastgelegd in de SLA’s met de leveranciers, voor zowel diensten als goederen. Kwaliteit, samenwerkingsgerichtheid en het nakomen van afspraken zijn essentieel. Deze worden onder jouw toezicht bewaakt. De dagelijkse dienstverlening valt en staat met betrouwbare partnerships met de leveranciers. Jij werkt eraan mee. 

Hoe je dit doet? Jouw focus binnen deze rol ligt op het afsluiten én managen van contracten, SLA’s en de nakoming hiervan. Daarnaast coördineer je de aanbestedingstrajecten binnen de verschillende kritische categorieën zoals flexibele arbeid, verpakkingsmaterialen en facilitaire diensten. Je doet dit voor zowel Nederland als België.

Dit zoek jij in een baan

  • geld! Wij bieden jou een goed salaris tussen de €3500, – 4500,- bruto per maand;
  • 28 vakantiedagen en 8% vakantiegeld, uitbetaald in mei;
  • %5 gratificatie, uitbetaald in november;
  • Laptop, telefoon en auto van de zaak;
  • een gunstige pensioenregeling, waarvan een deel premievrij en een eigen bijdrage van 5%;
  • de ruimte en vrijheid om te ondernemen in een informele omgeving waarin jij onderdeel gaat zijn van een betrokken, gezellig en vooral leuk team!
  • toegang tot kennis en training via een interne Academy en externe trainingen. Zo kan jij groeien en invloeden uitoefenen op jouw carrière pad.

Hier herken jij jezelf in

  • ervaring binnen een MSP-, procurement- of inkoop gerelateerde rol. Ervaring binnen (flexibele) arbeidsbemiddeling/uitzendbranche is een grote plus;
  • aantoonbare ervaring met het begeleiden van tendertrajecten, van begin tot eind;
  • de capaciteit om wederzijdse belangen en standpunten af te tasten, om zo tot een voor alle partijen geaccepteerde overeenkomst te komen;
  • hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur aangevuld met een NEVI-opleiding;
  • perfecte beheersing van zowel de Nederlandse als de Engelse taal.

Dit vind je leuk om te doen

  • managen en monitoren van bestaande en toekomstige strategische leveranciers;
  • realiseren van een gecentraliseerde inkoopaanpak binnen de organisatie, in België én in Nederland;
  • onderhouden van relaties met lokale collega’s die zich met inkoop bezighouden en de regionale business support managers;
  • initiëren van tendertrajecten met als doel de beste centrale leverancier van goederen en diensten te selecteren, op basis van vooraf gedefinieerde gunningscriteria.
Expediënt planner

(Expediënt) planner

Functieomschrijving

Wat doe je als Expediënt planner?

Als expediënt (planner) begin je je dag met het nalopen van je planning van de dag ervoor. Daarna pak je je planning voor de volgende dag op. Je hebt de hele dag veel contact met je collega’s van verschillende afdelingen, maar ook met onze vaste carriers en internationale agenten. Je bent werkzaam op een levendige en bruisende afdeling waar teambelang voorop staat. Er is ruimte voor sociale contacten en een grapje, maar we stropen ook samen onze mouwen op om te zorgen dat we onze klanten maximaal bedienen. Aan het einde van de dag loop je ter controle nog eens door je digitale planning heen en vertrek je met een voldaan gevoel naar huis.

Vereisten

Dit zoek jij in een baan

  • Geld! Wij bieden jou een goed salaris tussen de €2.500,-€3500,-
  • Leuke activiteiten en uitjes
  • Ruimte voor eigen inbreng en creativiteit
  • Een deskundig team, waarmee je samen het resultaat bereikt en met plezier kunt terugkijken op je werkdag en je afgeronde planning
  • Een dynamische, internationale en innovatieve werkomgeving
  • Een uitdagende en afwisselende baan

Hier herken jij jezelf in

  • Je beschikt over mbo 4 werk- en denkniveau;
  • Minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare functie is een pre;
  • Indien je bereid bent om te investeren in je toekomst en dit vak te leren van onze ervaren collega’s, dan zullen wij jou volledig opleiden binnen de organisatie
  • Je kunt communiceren in het Nederlands, Engels en Duits (woord en geschrift);
  • Je bent secuur en accuraat en je werkt nauwgezet met klantengegevens;
  • Je hebt een organisatorisch vermogen en kunt goed het overzicht bewaren;
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en je legt gemakkelijk contact met klanten;
  • Word en Excel vaardigheden zijn een pre.

Dit vind je leuk om te doen

  • Aannemen, bevestigen en invoeren (aanmaak dossier) van opdrachten die of rechtstreeks van een klant of via de afdeling verkoop binnenkomen;
  • Onderbrengen van de vracht bij één van de strategische vervoerders waarbij men continu streeft naar optimalisatie van de verhouding tussen de prijs en het vervoer binnen de afgesproken looptijden;
  • Opstellen laadopdracht en loslijsten en verzenden aan vervoerder;
  • Afgeven beladingsinstructies aan het loodspersoneel en duidelijk aangeven eventuele onregelmatigheden;
  • Volledig en juist instrueren van vervoerders/trailer- of containeroperators voor iedere rit c.q. zending;
  • Verzenden volledige instructies per zending naar agenten;
  • Nakomen van administratieve verplichtingen naar opdrachtgevers, afzenders en agenten;
  • Onderhouden van contacten met vervoerders, klanten en internationale agenten;
  • Tijdig inlichten van klanten en vervoerders bij onregelmatigheden;
  • Beantwoorden van vragen van klanten en vervoerders;
  • Aannemen van klachten en op een juiste manier oplossen of doorspelen.
Work overview paper

Control Tower Agent

Wat doe je als Control Tower Agent?

Als Control Tower Agent ben je verantwoordelijk voor een van de grotere klanten.

Je behoudt het overzicht vanaf het moment van aanmelden van de order door de klant tot aan de facturatie met de klant en alle stappen die daar tussen zitten. In deze rol draag je er samen met je team zorg voor dat alle processen tot in detail worden opgevolgd.

In onderling overleg vul je de tijden van 06:00 tot 21:00 per toerbeurt. 

Ook remote werken bij ons is een optie.

Dit zoek jij in een baan

• Geld. Wij bieden jou een goed salaris tussen de €2.400 en €2.700

• Flexibel werkrooster

• De voeten op de tafel en een drankje in de hand op vrijdagmiddag

• Een leuk en dynamisch team waarmee je graag samenwerkt
 Een uitdagende en afwisselende baan

Hier herken jij jezelf in

• Een HBO denk-/werkniveau

•Ongeveer. 3 jaar werkervaring, bij voorkeur in een control tower functie is een pré

• Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift

• Uitstekende Office vaardigheden, met name Word en Excel

• Enige ervaring met een TMS is een pré

• Weet externe communicatie om commerciële wijze te brengen

• Communicatief sterk; assertief en weet ideeën en meningen in begrijpelijke taal aan anderen mondeling duidelijk te maken. Signaleert belangrijke informatie, kan daarop doorvragen

• Zelfstandig opereren met een groot verantwoordelijkheidsgevoel t.o.v de organisatie en de klant, durft zelfstandig beslissingen te maken

Dit vind je leuk om te doen

Het onderhouden van relaties; anticipeert graag op behoefte van de klant en geeft hoge prioriteit aan dienstverlening

• Onderhandelen; weet door effectieve communicatie te komen tot overeenstemming en Acceptatie

• Samenwerken; bijdragen aan een gezamenlijk resultaat, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is

• Beschikt over organisatorische kwaliteiten, heeft kennis van processen en een goed financieel-economisch inzicht; beschikt over een helikopterview.

Inventory controller vacature

Inventory Controller

Functieomschrijving

Wat doe je als Inventory Controller

Als inventory controller ben je verantwoordelijk voor het plannen, instellen, controleren én rapporteren van de fysieke voorraad binnen het warehouse. Een groot deel van dit warehouse is geautomatiseerd, dus je bent ook dagelijks bezig met het shuttle-systeem waarin de voorraad wordt opgeslagen.

Je controleert en rapporteert de door het systeem gegenereerde cyclustellingen op nauwkeurigheid. Hoe nauwkeuriger dit bijgehouden wordt, hoe beter de processen in het warehouse lopen. Signaleer je afwijkingen of inventarisverschillen? Dan schakel je snel en corrigeer je deze samen met jouw team. Jij werkt eraan mee!

Hoe je dit doet? In je eerste jaar als inventory controller volg je drie trainingen, waarmee je binnen no-time alle ins-and-outs weet van het warehouse managementsysteem

Vereisten

Dit zoek jij in een baan

  • Geld. Wij bieden jou een goed salaris tussen de €2250,- en €3055,-
  • Een leuk en dynamisch team waarmee je graag samenwerkt
  • Een uitdagende en afwisselende baan

Hier herken jij jezelf in

  • passie voor het vak! Dit weet je ook op andere over te brengen!
  • ervaring binnen een warehouse omgeving. Heb je daarnaast ook al ervaring binnen een vergelijkbare rol? Dan is dat mooi meegenomen;
  • goede beheersing van de Engelse taal, in woord en in geschrift;
  • uitgebreide kennis van Excel en je bent in staat om jezelf nieuwe systemen snel eigen te maken;
  • analytisch vermogen in combinatie met procesmatige manier van werken.

Dit vind je leuk om te doen

  • signaleren van verschillen tussen de fysieke voorraden en de voorraadgegevens in het systeem;
  • analyseren van de omloopsnelheid van producten en het bepalen van de juiste plaatsing van de producten in het warehouse;
  • controleren en corrigeren van de voorraadgegevens tussen warehouse managementsysteem en onze geautomatiseerde systemen;
  • analyseren van de voorraadverschillen en het komen tot een passende oplossing. Voor nu, maar ook voor in de toekomst;
  • verwerken van geïnventariseerde gegevens in ons systeem, het uitdraaien van rapportages voor management en operatie en het zelfstandig uitvoeren van analyses.
Warehouse Manager vacature

Warehouse Manager

Functieomschrijving

Wat doe je als Warehouse Manager?


Als Warehouse Manager draag je zorg voor de uitvoering en het optimaliseren van het logistieke proces binnen onze Warehouses, zodanig dat wordt voldaan aan de gestelde productienormen, tijds- en kwaliteitseisen en vastgestelde procedures en regels. Als Warehouse Manager verzorg je samen met jouw team en collega Warehouse Managers voor alle inslag, opslag en uitslag van goederen voor de klanten en value added activiteiten.

Dit alles doe je binnen een innoverende omgeving, kom je te werken met automatisering en digitalisering en bouw je mee aan de toekomst. Binnen de rol van Warehouse Manager rapporteer je rechtstreeks aan de Manager Operations en geef je leiding aan gemiddeld 1 tot 3 (Senior) Warehouse Team Leaders en indirect aan 5 tot 45 warehouse medewerkers.

Vereisten

Dit zoek jij in een baan

  • Geld! Wij bieden jou een goed salaris tussen de €2700,- €4200
  • Je gaat werken met de nieuwste automatiseringstechnieken binnen de logistiek en bouwt mee aan de toekomst
  • Een arbeidsovereenkomst voor vooralsnog 1 jaar voor 40 uur per week, met intentie tot een vast dienstverband
  • Een afwisselende en uitdagende baan in een internationale omgeving

Hier herken jij jezelf in

  • Niet zozeer in het bezit bent van een diploma, maar vooral een passie hebt voor de logistiek en dit ook weet over te brengen op anderen;
  • Je zo’n 3 jaar ervaring in een leidinggevende functie in een logistieke omgeving of productieorganisatie;
  • Wanneer je reeds enige ervaring hebt met automatisering binnen de logistiek, is dat een pré, maar zeker geen must!
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. Beheers je daarnaast nog andere talen? Dan is dat zeer zeker een pré!

Dit vind je leuk om te doen

  • Afstemmen van de logistieke activiteiten van de eigen afdeling met die van andere interne afdelingen;
  • Bewaken van de uitvoering van de logistieke processen t.o.v. dag- en weekplanning;
  • Verzorgen van managementinformatie aan de hand van vooraf afgesproken targets/KPI’s;
  • Toezien op de uitvoering in kwalitatieve en kwantitatieve zin met de nadruk op kwaliteit en security requirements, treffen van corrigerende maatregelen bij afwijkingen;
  • Het initiëren en borgen van continuous improvement t.a.v. de operationele processen.
Freight forwarder vacature

Freight Forwarder

Functieomschrijving

Wat doe je als Freight Forwarder?


Jij hoort de vraag áchter de vraag. Doordat je nauw contact onderhoudt met onze carriers én klanten, ben jij in staat de beste maatwerk transportoplossing te vinden. Van het vervoeren van kinderspeelgoed tot aan brandgevaarlijke producten. Jij werkt eraan mee!

Hoe je dit doet? Het screenen van een transportaanvraag, het zoeken naar een passende transportoplossing en het opvolgen van de zending wanneer deze onderweg is naar zijn eindbestemming. Je bent én blijft, van A tot Z in de lead.

Vereisten

Dit zoek jij in een baan

  • Geld! Wij bieden jou een goed salaris tussen de €2325,81 en de €3256,80 bruto per maand;
  • 24 vakantiedagen, 4 adv-dagen en 8% vakantiegeld;
  • een gunstige pensioenregeling, waarvan een deel premievrij en een eigen bijdrage van 5%;
  • de ruimte en vrijheid om te ondernemen in een informele omgeving waarin jij onderdeel gaat zijn van een betrokken, gezellig en vooral leuk team!
  • toegang tot kennis en training via onze Academy en externe trainingen. Zo kan jij groeien en invloeden uitoefenen op jouw carrière pad.

Hier herken jij jezelf in

  • een proactieve manier van werken, je bent kritisch en stelt de juiste vragen. Aan de klant, maar ook binnen de operatie;
  • ervaring in een klant- / oplossingsgerichte functie;
  • kennis van de logistieke dienstverlening is een grote pré, maar anders leren we je graag alle kneepjes van het vak!
  • beheersing van de Engelse taal, spreek je daarnaast ook Nederlands óf een andere vreemde taal? Dan komt dat zeker van pas.

Dit vind je leuk om te doen

  • boeken van zendingen middels ons transport management systeem, met een van onze carriers/transporteurs;
  • opvolgen van de status van de zending, het tijdig signaleren van verstoringen of oponthoud onderweg én de klant hierover proactief op de hoogte houden;
  • het afmelden van zendingen, wanneer dat deze op de plaats van bestemming zijn en het verzorgen van een correcte facturatie aan onze klant.